Het wordt u afgeraden om de webshop te benaderen via een mobiele telefoon.

PERSBERICHT  Proctoring: Examinering 3.0

PERSBERICHT Proctoring: Examinering 3.0

14:54 03-05-2017

Examen doen wanneer en waar je maar wilt

ProctorExam en de Nederlandse Associatie voor Examinering hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten om het afnemen van toetsen onder examencondities op afstand op grote schaal te kunnen aanbieden aan het onderwijs en het bedrijfsleven.

ProctorExam heeft al diverse awards gewonnen en heeft nu de handen ineengeslagen met een organisatie die al 75 jaar een begrip is op het vlak van examinering: De Nederlandse Associatie voor Examinering. Beide partijen gaan samenwerken op het gebied van het aanbieden en exploiteren van Online Proctoring diensten als een bouwsteen in de examendienstverlening.

Door het aanbieden van de nieuwe dienst, zijn examenkandidaten niet langer plaats- en tijdgebonden om hun examen te doen. Dit kan dus ook thuis, in het klaslokaal of op de eigen werkplek. Een surveillant (proctor) houdt op afstand toezicht (live of achteraf) en zorgt voor de identiteitscontrole van een of meerdere kandidaten terwijl zij examen doen.

De eerste Online Proctoring faciliteiten zijn inmiddels operationeel en deze worden bij de start van het komend studiejaar in september feestelijk geopend. De proctors worden momenteel opgeleid en opereren straks vanuit het hoofdkantoor in Amersfoort .

De Nederlandse Associatie voor Examinering biedt in eerste instantie alleen het ‘Live Proctoring’ portfolio van ProctorExam aan op de Nederlandse markt. Zij wordt wel voor het gehele portfolio het aanspreekpunt voor de diensten van ProctorExam. Bij verscheidene instellingen zijn inmiddels Online Proctoring examens ingepland.

Daniel Haven, directeur ProctorExam: “Wij zijn erg verheugd over deze samenwerking voor de Nederlandse markt. De Nederlandse Associatie voor Examinering heeft een sterke reputatie binnen het onderwijs in Nederland en enorm veel ervaring om nieuwe technologieën en processen in het Nederlandse onderwijs en bedrijfsleven te introduceren. ProctorExam excelleert in technische kennis en blijft zich richten op het verbeteren van het platform.”

Roy Osinga, Business Unit manager ICT van de Associatie en directeur ECDL Nederland: “Als kennis-, advies en dienstencentrum voor examinering en professionele ontwikkeling biedt proctoring ons en onze partners de mogelijkheid om examinering kwalitatief en laagdrempelig dichterbij te brengen. Iets dat helemaal past bij de nieuwe economie.”

Erik op den Kelder, projectleider Leven, Lang, Leren van Stenden Hogescholen/NHL: “Nieuwe en flexibele manieren van studeren dagen ons uit om ook na te denken over nieuwe toetsvormen en procedures. Het op afstand afnemen van toetsen onder examencondities door middel van Live Proctoring sluit hier naadloos bij aan. De student is daardoor niet langer afhankelijk van procedures binnen de hogeschool en kan zijn leeruitkomsten door middel van afstandstoetsing op elk gewenst moment aantonen.“

Geïnteresseerd in proctoring?

Bent u benieuwd wat proctoring kan betekenen voor uw organisatie? Neem dan gerust contact op met een van onze medewerkers voor meer informatie of een offerte op maat.
Telefoon: 033 750 10 69
E-mail: proctoring@associatie.nl

Naar de normale website Naar de mobiele website